گلدون

مطالب داغ.تازه .تفریحی و به روز. برای شنیدن موسیقی فلش پلیر را فعال کنید

گلدون

مطالب داغ.تازه .تفریحی و به روز. برای شنیدن موسیقی فلش پلیر را فعال کنید

شب یلدا

در گاهنامه ایران باستان (3745) این روز بنام جشن دیگان و شب پیش از آن به نام جشن شب یلدا یا شب چله نام گذاری شده است که واژه یلدا به پارسی باستان به چم (معنی) زایش است.

از دیدگاه اخترشناسی شب یلدا بلندترین شب سال است، و روزها کم کم بلند و شب ها کوتاه می شوند یا آغاز روشنایی است، پس ایرانیان باستان با آگاهی ژرف از دانش اختر شناسی، این شب را یلدا یا زایش روشنایی نامیدند.

از همین روی یلدا در افسانه‌‌های ایران باستان شب زایش مهر در سپهر است و ماه به دلدادگی مهر این شب را به دراز‌ترین دیدار خود با خورشید دگرگون می‌کند و جشن پیدایش مهر بوده است.


ادامه مطلب ...

دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه(تارت بستنی دولچه دی لیچی)

زمان تهیه: 25 دقیقه
زمان فریز کردن: 5 ساعت یا از شب تا صبحمواد لازم
2 فنجان خمیر نان ( شیرینی)
3 قاشق کره آب شده
2 پیمانه بستنی ایتالیایی دولچه دی لیچی
دو سوم فنجان بادام هندی بو داده شده ریز ریز شده

درصورت دلخواه 1 عدد آناناس




دستورالعمل1- کره و خمیرنان را در یک کاسه نه چندان بزرگ و متوسط با هم مخلوط کنید. تنها نیمی از خمیر نان را با آن مخلوط کنید  ( دو حدود یک فنجان) سپس آن را روی یک فویل 8/7 اینچ فویل پهن کنید. آن را کنار بگذارید. یک دوم بستنی را روی یک ظرف صاف به صورت یک لایه پهن کنید. نیمی از آن را با آجیل هایی که گفته شد بپوشانید. نیم دیگر خمیر نان را روی آن پهن کنید. سپس یکی دو ساعت آن را فریز کنید تا بدرستی شکل بگیرد.

ادامه مطلب ...

دوازده پیشنهاد برای تقویت اراده

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از دغدغه هایی که به خصوص جونتر ها گرفتارش هستند این است که از ضعف اراده خودشون رنج می برند یعنی برای انجام کاری تصمیم می گیرند اما وسط راه ولش می کنند و یا برای ترک کاری همت می کنند و شروع هم می کنند اما آنقدر اراده قوی ندارند که این تصمیم رو عملی کنند و بعد از مدتی به سر جای اولشون برمی گردند .

این مساله حتی برای بعضی ها جنبه حیثیتی پیدا کرده چراکه از طرف اطرافیانشون همش سرکوفت می شن که « تو نمی تونی یک کار رو تو زندگیت تموم کنی » به همین خاطر این بار می خوام براتون دوازده پیشنهاد برای تقویت اراده بگیم تا در چنین موقعیت هایی بتونید تا کاری رو تموم نکردید ولش نکنید .


ادامه مطلب ...

گام اصلی برای افزایش اعتماد به نفس

شاید شما هم در زندگی شرایطی را تجربه کرده اید که خود کم بینی و احترام به نفس پایین، مشکلات ناخواسته ای را برایتان بوجود آورده است. عزت نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خود، از جمله مواردی اند که بسیاری افراد در زندگی خود در آرزوی رسیدن به آن هستند.


ادامه مطلب ...

چشم های انسان چند مگاپیکسل است؟

 
تا به حال به اینکه چشمتان چند مگاپیکسل است فکر کرده اید؟

بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده؟ ۱۰ مگاپیکسل؟ ۱۴ مگاپیکسل؟ ۱۶ مگاپیکسل؟  ۲۴ مگاپیکسل؟

بهتره این موضوع را با یه تحقیق انجام شده بررسی کنیم :

در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:

این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.

تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید.

شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید.

آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟

حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟

به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟ جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است
چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.

فکر نمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست ؟