گلدون

مطالب داغ.تازه .تفریحی و به روز. برای شنیدن موسیقی فلش پلیر را فعال کنید

گلدون

مطالب داغ.تازه .تفریحی و به روز. برای شنیدن موسیقی فلش پلیر را فعال کنید

کفش های جالبی که تا حالا ندیدین

سلامممممممممممممممممممممممم
این یه سری کفش جدید کی می خواد؟
کابی لوی، طراح کفش با شجاعت مد و هنر را با هم تلفیق کرده است که حاصل آن این کفش های بسیار جالب در آمده. در میان آثار او کفشی به شکل پوست موز، صندل، تیرکمان بچه گانه و سگ را می توانید ببینید.



بقیه عکس ها درادامه جالبن حتما ببینید

ادامه مطلب ...

روز عشق


ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، روزی موسوم به روز عشق بوده است. در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها ۳ روز پس از روز والنتاین فرنگی. این روز «سپندارمذگان» یا «اسفندارمذگان» نام داشته است.

در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می‌‌کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. به‌عنوان مثال روز اول «روز اهورامزدا»، روز دوم، روز بهمن ( سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت یعنی «بهترین راستی و پاکی» که باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهریور یعنی «شاهی و فرمانروایی آرمانی» که خاص خداوند است و روز پنجم «سپندارمذ» بوده است. سپندار مذ لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می‌‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌‌دهد. به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندارمذگان را به‌عنوان نماد عشق می‌‌پنداشتند. در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می‌‌شده است که در همان روز که نامش با نام ماه مقارن می‌‌شد، جشنی ترتیب می‌‌دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلاً شانزدهمین روز هر ماه مهر نام داشت و که در ماه مهر، «مهرگان» لقب می‌‌گرفت. همین طور روز پنجم هر ماه سپندارمذ یا اسفندار مذ نام داشت که در ماه دوازدهم سال که آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشنی با همین عنوان می‌‌گرفتند

سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهینشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. ملت ایران از جمله ملت هایی است که زندگی اش با جشن و شادمانی پیوند فراوانی داشته است، به مناسبت های گوناگون جشن می‌‌گرفتند و با سرور و شادمانی روزگار می‌‌گذرانده اند. این جشن ها نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگی، خلق و خوی، فلسفه حیات و کلاً جهان‌بینی ایرانیان باستان است

زنده باد : فرهنگ اصیل و غنی ایرانی .

چند دانستنی مفید و جالب


سلام  امروز چندتا  مطلب جالب به همراه عکسشون  انتخاب کردم امیدوارم خوشتون بیاد
خب بریم ببینیم چی هستن ...

می دونید:مایع داخل نارگیل تازه سبز، حاوی پلاسمای مشابه خون است.



می دونید:هیچ کاغذی بیش از 7 بار از وسط تا نمی شود؟


بریم اون صفحه بغلی اینجا شلوغ نشه

ادامه مطلب ...

نقاشی بر روی اتومبیل

سلام

دلتون می خواد ماشینتو زیبا تر بشه ؟

چند تایی عکس انتخاب کردم شاید بهتون ایده  بده

البته کی حوصلشو داره از این کارا بکنه

ادامه مطلب ...

خانه ی ویلایی به شکل حباب

سلامحالتون چیطوره؟

خوب اینم یه خونه ویلایی با حال

این شاهکار معماری مدرن که در ۱۰ کیلومتری شهر کن قرار دارد در سال ۱۹۸۹ ساخته شده است. در ابتدا، ساخت این پروژه توسط یک صنعتگر ثروتمند آغاز شد، اما او قبل از پایان ساخت و ساز درگذشت. سپس کاردین این بنا را پیدا کرد و ۵۰ میلیون فرانک بر روی آن سرمایه گذاری کرد. این ویلا “Palais Bulles” نام دارد و برای آن مساحتی حدود ۱۲۰۰ متر مربع اختصاص داده شده است. علاوه بر این در مناطق اطراف این ویلای بی نظیر یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۵۰۰ نفر و یک باغ با استخر ساخته شده است. این خانه دارای ۲۸ اتاق خواب گرد شبیه به حباب صابون است. اتاق نشیمن به مبلمانی مرجانی رنگ و کروی شکل مجهز شده است. برای ساخت این خانه به جای چوب و فلز از پلاستیک، فوم و پلی استر استفاده شده است.



بقیه عکس ها رو هم ببینید

ادامه مطلب ...