گلدون

مطالب داغ.تازه .تفریحی و به روز. برای شنیدن موسیقی فلش پلیر را فعال کنید

گلدون

مطالب داغ.تازه .تفریحی و به روز. برای شنیدن موسیقی فلش پلیر را فعال کنید

تاپ ترین های 3

سری سوم تاپ ترین ها تقدیم به همه دوستای خوبمون
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز 


فن آوری

ریش تراش انگشتی

این ریش تراش برقی با آنچه که شما قبلا دیده اید کاملا متفاوت است. این ریش تراش به گونه ای طراحی شده است که شما آن را در دست می گیرید و با استفاده از انگشتان و با لمس کردن، آن را روشن کرده و بر روی پوست می کشید. سنسورهایی هم در آن تعبیه شده که تمیز بودن پوست شما را بررسی می کنند.



IT Clamp به کمک سربازانی که دچار خونریزی شده اند، می آید

جالب است بدانید که این آی-تی با آی-تی (فناوری اطلاعات یا Information Technology) تفاوت دارد و در حقیقت حروف اختصاری Innovative Trauma (ترومای نوین) است‪.‬
خونریزی به تنهایی رتبه اول دلایل مرگ و میر ناشی از تروما (ضربات و جراحات) را به خود اختصاص می دهد. بنابراین در صحنه نبرد، کنترل خونریزی می تواند تا حد زیادی از میزان تلفات نیروها بکاهد و البته در چنین شرایطی کار نسبتا مشکلی است.
مبتکر این دستگاه یک پزشک متخصص جراحی تروما از نیروی دریایی کانادا است که مدتی را در افغانستان سپری کرده. او در جنگ افغانستان با موراد متعددی از زخم و خونریزی مواجه بوده و به این فکر می افتد که آیا راهی به غیر از بستن شریان بندهای معمول یا دیگر وسایل کنترل خونریزی که معمولا زمان بر هستند، وجود ندارد؟ در این حال گیره های معمول مو جرقه ای را در ذهن دکتر دنیس فیلیپس برافروخت.
آی-تی-کلمپ در حقیقت یک کلیپس پلاستیکی استریل است که سوزن های ریزی در فک های آن وجود دارد و طولش به ۵ سانتی متر می رسد. این کلیپس یا کلمپ به سادگی و بدون نیاز به آموزش تخصصی قابل استفاده است. تنها کافی است فرد استفاده کننده آن را مثل گیره مو در دست بگیرد و روی زخم هم رزم خود قرار دهد و سپس آن را رها کند. فک های گیره، به همراه سوزنها، باعث می شوند که ناحیه بریدگی زخم به درون گیره برود و با فشار متناسبی که روی رگ های خونریزی کننده وارد می شود، انعقاد خون سریع و راحت صورت پذیرد تا فرد مجروح به بیمارستان برسد.
قیمت این وسیله هم تنها ۶۵ دلار است و احتمالا دکتر دنیس خواهد توانست از طریق فروش آن به نهادهای نظامی، درآمد خوبی کسب کند.

خودروی کوچکی که در آسانسور جا می شود!

دارنده سابق برندهای بوگاتی و لوتوس اکنون دست به طراحی و ساخت کوچک‌ترین خودرو الکتریکی سازگار با محیط زیست زده که می‌توان با آن به داخل یک آسانسور رفت!
خودروی «وولپ» (Volpe) تنها یک متر عرض، ۱٫۵ متر طول و ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. با این ابعاد به راحتی می‌توان از مشکل روزانه جست‌وجوی پارکینگ خلاص شد و با خودرو مستقیم به داخل اداره رفت!
البته به دلیل محدودیت سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت این خودرو، نمی‌توان از آن برای سفرهای طولانی استفاده کرد و همچنین از جای کافی برای چمدان و وسایل اضافی برخوردار نیست.
این محصول اندیشه رومانو آرتیولی ایتالیایی در تلاش برای کاهش ترافیک به بازار عرضه شده است.
این موتور مینیاتوری به عنوان «چهارچرخ» ثبت شده و از این رو جوانان ۱۶ ساله نیز می‌توانند آن را با یک گواهینامه موتورسواری در خیابان برانند.
قیمت حدودی این خودرو که قرار است تا اوایل ۲۰۱۳ به بازار عرضه شود، ۹۱۱۰ دلار برآورد شده است.



                                                          

نظرات 1 + ارسال نظر
سیاوش دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:59

سلام بهار خانم وبتون خیلی پر محتواس مخصوصا تاپ ترینهاش هر دوتا بخششو خوندم عالی بودن

ممنون اقا سیاوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد